Maxine

torsdag 28 oktober 2010

Torsdag 28/10-10

En ovanlig men intressant vecka!!

I måndags åkte vi till Ungern för att titta på lastbil. Eller rättare sagt lastbilsfabrik;)
Vi flög från Kastrup till Wien på morgonen. Där blev vi hämtade och åkte vidare till Ungern och ett stort ställe där dom bygger hästlastbilar. Ni kan gå in på deras hemsida och titta om ni vill  http://www.interhorse.hu/
Det var otroligt fint där. Tre lastbilar som dom höll på att bygga var inne i en stor hall. Sen stod det några utanför som vi också tittade på. Sen pratade vi axeltryck, styrbara axlar och massa andra konstigheter på massa konstiga språk. Jag hängde inte riktigt med längre. Jag tyckte det var roligare med massa fina detaljer;) Haha! Det tyckte tyvärr inte Fredrik...
Vi var hemma igen vid 22.00 tiden. Bara att hoppa i sängen.

På tisdagen gick jag upp och red vid 05.30 så fick Fredrik vara hemma och mysa med Wilma lite. Vi hade ingen barnvakt på förmiddagen.
På eftermiddagen och kvällen var jag bjuden på tjejkväll på Jägersro. Saxtorps Hästklinik (världens bästa hästklinik) hade bjudit anställda och några kunder på lite roliga aktiviteter. Först fick vi prova på att köra travhäst. Jag fick köra en enögd rackare;) Snabb som tusan! Eller det tyckte i alla fall jag;) Men jag tyckte i och för sig att det gick snabbt redan när vi värmde hästarna så jag har nog ingen koll... Vi fick låna overaller och dos-hjälmar där. Vi såg ut som dosarna i Fragglarna;) haha!! Sen hade ju inte jag riktigt samma storlek på kläder som Mats Rånlund;) Shit vad jag såg rolig ut!
Efteråt var det dax för tjejmässa under läktarna. Där såldes choklad, ostar och massa krimskrams. Vi avslutade dagen med middag i restaurangen där vi fick en lektion i hur man spelar på hästar. Först vann jag 150kr och sen körde jag "all in" i sista loppet och det var inte så smart;) haha! Jag spelade bara på dom hästarna med jätte höga odds! Trodde jag var smart!!!
Det var en fantastiskt rolig dag! Tack snälla Anne o Mats!

Igår onsdag hoppade jag hela förmiddagen. Maxan, Bullen, Ronda och Amber. Dom var jätte duktiga. Efter lunch storstädade jag huset och sen var det dax för simning. Fredrik och Wilma simmade, dök och nickade boll. På kvällen var Sara och tränade. Hon och Klöver var jätte duktiga. Sen hjälpte jag Lisa och Anna att hoppa lite. Därefter var det bara hem, lägga sig i soffan och titta på Bonde söker fru! Mitt favvo program;)

Idag har jag ridit hela förmiddagen och nu ska jag packa för i morgonbitti bär det av till Karlshamn för att tävla hela helgen. Ska bli såååå roligt:)

Höll ju på att glömma bort att berätta att Duett har hoppat uppsuttet denna veckan. Anna hoppade henne och det gick ju galant! Hon hoppade ett litet räcke på ena långsidan både i trav och galopp och sen kunde hon även hoppa ett litet hinder i galopp på volt. Väldigt avancerat och väldigt duktig var hon:)

1 kommentar:

  1. Hej Lina
    Jag ska komma ner till er nästa helg och prova lite hästar(Tina Lundin har tipsat). Tänkte boka flyg men vet inte vilket flygplats som är bäst att flyga till? Gärna om det går att hyra bil där också.

    Vänligen
    Jenny

    SvaraRadera