Maxine

lördag 2 oktober 2010

Lördag 2/10-10

Så var det okober och slutet på ytterligare en vecka. Jag och Wilma äter pannkakor och hon älskar det.
Idag har vi varit på tävling i Kullabygden med några unghästar. Fredrik lyckades kvala ytterliggare en häst till Breeders så nu har han 8st till start. Jag red Amber och Flingan i 110 avd. B. Flingan gjorde debut med 1 nedslag och Amber var felfri. Båda hästarna hoppade jätte fint. Flingan va lite väl pigg bara. Var mer i luften än på marken.
När jag kom hem trimmade jag Maxine. Vi ska tävla en 130 i Lillhagen imorgon.

Igår löshoppade vi några unghästar. Bäst hoppade Toscana, ett 3årssto e.Tornesch-Magini (som är dräktig med Chicago) och sen va det nog Almondie, ett 3årssto e.Armitage-Cardento (som är dräktig med Turmalin). Duette fick också va med och hoppa men hon hade nog inte sin bästa dag. Vi bestämde oss i alla fall för att inte visa henne på finalen under Breedersveckan. Hon får börja hoppa uppsuttet nu istället.
På eftermiddagen fick Fredrik för sig att vi skulle ut och gå med fölen. Haha! Det är dom inte vana vid. Vi är lite slarviga och låter dom springa lösa tills vi tar in dom på hösten och då får vi lite extra jobb. Men det gick ju ganska bra tillslut.

I onsdags provred jag Mexina, min 4åring e.Tornesch-Cardento (jo, Tornesch och Cardento är favorithingstarna på gården om någon skulle ha missat det). Jag har inte ridit henne sen förra våren. Maria Svernhage som jobbar i Plönninges stall va med och red in henne och hon kan nog intyga vilken häxa hon va då. Men nu var hon super fin att rida så jag var bara tvungen att hoppa några språng också. Hon kommer att bli min nästa stjärna! Men Anna, som jobbar hos oss nu, kan få fortsätta att rida henne ett tag till. Mexina har fått ett hingstföl i år e.Niveau och hon är dräktig med Hartbeat nu så hon beräknas att föla i början på maj nästa år. Hon ska bara ridas några veckor till sen får hon vila igen.

Nej, nu ska jag ladda för tävling i morgon! På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar