Maxine

torsdag 21 oktober 2010

Torsdag 21/10-10

Breeders-veckan är i full gång, stallet är proppfullt och dagarna går jätte snabbt! Jag hinner knappt med...
I måndags red jag tre hästar på förmiddagen. Efter lunch lastade vi in Ronda i transporten, åkte till Trolleholm där Fredrik provred en häst åt Åke Hultberg (den ska säljas och Fredrik ska tävla den under tiden). Sen åkte vi till Flyinge där jag skulle träna med Ronda för Olof. Det var fri ridning i ridhusen man ska tävla i så det va lika bra att passa på. Det gick inte särskilt bra. Dom höll på att montera upp lampor ovanför läktaren och en lastbil höll på att lasta av saker samtidigt som typ 15 hästar skulle tränas. Stackars lilla hästen som va jätte spänd. På kvällen kom det kunder och tittade på vår 2åring. Hon var jätte duktig!

På tisdagen åkte jag tillbaka till Flyinge igen och tränade i ridhuset. Lika bra eftersom hon va så spänd dagen innan. Nu gick det mycket bättre. Jag passade på att besiktiga henne också så var det gjort.
När jag kom hem red jag tre hästar till. Det har även kommit två nya hästar. En 6åring e.Spender S som ska säljas och en 2års hingst e.Cartier som ska ridas in.

På onsdagen red jag tre av mina hästar på förmiddagen. Rolf-Göran var inom och fikade. Trevligt, trevligt! Det kom en 2åring till e.Hip Hop. Den ska också ridas in så nu har våra duktiga hästtjejer lite att göra;) Två av våra anställda har gått unghästutbildningen på Flyinge och dom är jätte duktiga på att rida in hästar.
Efter lunch åkte jag och Wilma till Flyinge för att titta på 5års hoppningen. Tornado var först ut och han va alldeles för pigg. Två nedslag blev det. Sen red han två hästar åt Elisabet Lindblad och båda var felfria:)
Sen var jag och Wilmis tvugna att åka till Malmö och simma. Vi får ju inte missa babysimmet;) Istället missade vi när Fredrik hoppade min häst "Chabbe". Men det blev lycka i bilen när Lisa ringde och sa att han var felfri. Efter simningen fick jag reda på att Tellus hade haft ett nedslag. Attans också!!!! Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig... "Chabbe" var den som alla trodde minst på och han gick bäst, i morgon kan det vara helt annorlunda!

Nu är det torsdag morgon. Wilma vaknade kl 06.15 så då var det bara att stiga upp. Nu tömmer hon alla kökslådorna. Puh! Lika bra att göra frukost och börja ladda för dagens dressyrövningar;)
Håll tummarna!!

1 kommentar:

  1. En rider och en städar i köket - vad duktiga ni är du och Wilma! ;-)

    SvaraRadera