Maxine

tisdag 12 oktober 2010

Tisdag 12/10-10

Hej hej Bloggen!
Dagarna går så fort att jag knappt hinner med. Fredrik hade en toppenhelg på Strömsholm. Han kom 2a i 140 med Notchino på lördagen och Panthalassa kom 2a i 150. Notchino kvalade till lilla finalen på söndagen och Panthalassa kvalade till Grand Prix. Notchino hade hoppat fantastiskt i finalen men blev rädd för något på sista hindret och hade vikt åt sidan. Jäkla skit, han va ju felfri dit...
Panthalassa avslutade meetinget med en 6e plats i GP. Hon hade vunnit om hon inte hade haft ett ner i omhoppningen. Men men, om inte om  hade funnits... Hästarna hade hoppat super bra i alla fall så det va roligt.
Jag och Wilma hade en lugn helg. Jag trimmade mina hästar på förmiddagarna och sen var vi ute och lekte i det fina vädret på eftermiddagarna.

Igår kom det en ny häst hit. En 4årig hingst e.Guido-Shagya Arab. Konstig korsning tyckte jag, men den hoppar riktigt trevlig och är jätte snygg så vi får väl se. Ägaren vill veta om den är tillräkligt bra att visa som hingst.
På kvällen hade vi kunder på Amber. Det gick bra så vi får hoppas att dom vill ha henne.
Vi passade på att anmäla till lite tävlingar också. Helgen efter Breeders åker vi till Karlshamn med 4 hästar och helgen därefter åker vi med 6 hästar till Flyinges GP tävling.

Idag har vi gjort massa roliga saker. Först provhoppade jag "Bullen" (en försäljningshäst Fredrik har). Vi ska se om han passar mig och i så fall ska jag tävla honom på söndag. Det gick ganska bra men jag får testa några dagar till. Sen red jag Flingan och Maxan också. Efter det löshoppade vi lite hästar. Först den nya hingsten e.Guido. Han hoppade fint. Sen hoppade vi en 2års hingst (som är här på inridning). Fast vi vet varken vad den heter eller vem han är efter men den hoppade helt fantastiskt så vi måste nog ta reda på detta. Sist löshoppade vi 1åringarna. Det va jätte roligt. Dom fick hoppa 2 och 2 eftersom dom aldrig har varit i ridhuset och är inte vana vid att bli själva. Dom va jätte duktiga och jätte söta.
Lisa som jobbar hos oss passade på att bjuda på avramlingstårta efter lunch när jag inte va i stallet!! Hmm! Vad tycker jag om det. Självaste chefen fick inte smaka!! Hon får nog göra ett nytt försök;) Tihi!
Sen passade  praktikant-Sofie på att fixa en tårta till. Pointen fick en bockattack så Sofie fick leka jordfräs i ridhuset. Behövdes visserligen harvas...
Ikväll skulle jag igentligen varit hos Olof Axlesson och tränat men han fick förhinder så det får bli på fredag istället. Men då passade jag på att övningsköra lite med lastbilen istället. Himla skojigt alltså! Haha! Först körde jag framåt och bakåt några gånger sen vågade Fredrik låta mig köra ett varv på gården. Gick riktigt bra men Fredrik va nog lite nervös. Anna och Lisa stog i stallet och hejade på mig! Dom vågade nog inte gå ut;)
La ut lite nya bilder på sidan. En bild på tjejligan i stallet och sen några av stallets stjärnor!
Adios Amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar