Maxine

fredag 8 oktober 2010

Fredag 8/10-10

Fullt ös och veckorna går galet fort!
I onsdags hjälpte Fredrik mig att hoppa Flingan. Åh, va hon bockar hela tiden. Jäkligt jobbigt alltså! Om hon kunde lägga energin på hoppningen hade det ju underlättat. Ont i hela kroppen får man också av allt bockande. Men, än så länge har jag suttit kvar i alla fall... peppar peppar!!
Sen fick jag ut o träna att rida i dressyrsadel så jag inte gör bort mig helt på Breeders. Så himla ovant att sitta i en dressyrsadel alltså. Sist jag gjorde det va 2005! Aj mina ljumskar!
På kvällen var jag och Wilma på babysim. Hon älskar det. Hon kan sitta på kanten och dyka i och hon kan göra långdyk på 4 sekunder:) Det ni!! Fredrik åkte med alla sina Breeders-hästar på pay & jump på Flyinge. Det är ju ganska bra om dom har varit inne i stora arenan innan finalerna börjar. Det är ju lite speciell miljö där inne.

Igår var jag och tränade dressyr för Olof Axelsson. Så himla skoj! Han va fantastiskt bra att rida för. Ronda skötte sig dessutom exemplariskt så det gjorde ju saken extra roligt. Bokade in tre tillfällen till innan tävlingen och sen lovade han att hjälpa mig på framridningen också så nu jäklar!! Snälla Sofie, som gör praktik hos oss, va snäll och följde med mig. Fredrik åkte nämligen till Strömsholm för att tävla där hela helgen. Han tog med sig Panthalassa och Notchino. Två hästar!! Vilken slappehelg han fick... Haha!
Idag hade båda hästarna haft ett nedslag var i omhoppningen. Pantis hoppade en 140 klass och Notchino hoppade en 135 klass. I morgon går Notchino 140 och Pantis 150. Håll tummarna:)

Idag har jag ridit  Flingan, Maxan och Amber. Göran (Fredriks pappa) hjälpte mig att hoppa Maxine lite. Hon hoppade fint. Flingan gick riktigt bra idag, bockade nästan ingenting! Amber gick också fint, jag ska hoppa henne lite i morgon så hon är laddad tills på måndag, då kommer det kunder på henne.

Vi ska sälja 2 st hästar på auktionen i Flyinge också. Ni kan gå in på http://www.sshs.nu/ o kolla in filmerna på alla hästarna som hoppar. Våra hästar heter Cadok nr 13 och Ariano nr 24.Sen är det bara att plocka fram den stora plånboken;) hihi!

På återseende! Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar