Maxine

söndag 17 oktober 2010

Söndag 17/10-10

Go Kväll alla!
Snart börjar Breeders!! Bara 2 dagar kvar nu. Ska bli roligt. Alla hästarna som ska starta är nu färdigklippta och fina. Dock går det inte så bra med min dressyrträning. Först skulle jag ha tränat i tisdags men då fick Olof förhinder så vi fick ställa in. Sen skulle jag tränat i fredags eftermiddag men då hade Olof blivit pappa till en liten flicka på förmiddagen (Grattis, grattis Olof) så då fick vi ställa in igen. Verkligen ett giltigt skäl att ställa in;) Vi får göra en sista finslipning i veckan som kommer.

I onsdags hoppade jag Maxan och Flingan. Maxine hoppade jätte fint och Flingan bockade som vanligt mestadels av tiden men imellanåt hoppade hon fint. Sen fick jag trimma Ronda i dressyrsadel. Puh, det är jobbigt;) haha! På eftermiddagen var vi och simmade med Wilma. Hon tycker det är så himla roligt. Simmar som en vilde efter leksakerna. På kvällen hjälpte jag praktikant-Sofie att rida hennes häst och sen hade jag träning för Sara. Hon har en supersöt liten c-ponny som heter Klöver. Det gick jätte bra!

I torsdags red vi som vanligt på förmiddagen och efter lunch hämtade vi hem ett gäng hästar. Några treåringar och en tvååring. Det är dax att börja rida på dom efter Breeders.

I fredags skulle jag ju ha tränat men det blev ju inställt så Fredrik fick hjälpa mig istället. Sen fick vi städa huset, handla och laga mat för på kvällen kom Jenny, Niklas, Anna, Jonas och deras barn på middag. Vi hade en jätte trevlig kväll med massa hästsnack för ovanlighetens skull;)

I går hoppade jag lite på dom hästarna som skulle tävla idag. Alltid bra att ta några språng dagen innan tävling tycker jag. Sen kom det kunder på Amber igen. Eller det va samma tjej som provade henne i tisdags som ville prova henne igen. Denna gång skulle vi vara på dagstorps utebana. Shit i gatan va vild hon va när jag kom dit. Fick mig en rejäl åktur innan hon slappnade av och gick att rida på igen. Men det verkade inte avskräcka tjejen. Det gick jätte fint när hon red så jag hoppas att hon vill ha henne.

Idag var vi i Granelundshallen och tävlade. Vi hade med oss 6st hästar. Jag red Ballograaf SN ("Bullen" är 5år e.Burggraf-Robin Z) och Flingan i 110. Bullen va felfri och Flingan hede ett nedslag. Dom va så himla duktiga båda två. Fredrik hade med sig en ny häst som heter Mescallero och en som heter Cassano i 110. Dom har inte tävlat på länge någon utav dem så dom va lite spända och det trillade några bommar. I 120  red han Chabbe som ska gå Breeders nästa vecka. Han va jätte spänd och rev dom två första hinderna sen blev det bättre och bättre. I 130 hoppade han Conny en runda. Hon hoppade jätte fint och va felfri.
På eftermiddagen löshoppade vi två hästar. Bland annat en tvååring e.Careful-Nobel. Det var första gången hon va inne i ridhuset och det va första gången hon hoppade. Hon uppförde sig exemplariskt och verkade fatta direkt vad det handlar om. Det kommer kunder på henne nästa vecka så hon måste ju träna lite.
Nu ska jag hoppa i duschen och mysa i soffan lite. I morgon ska jag nog åka till Flyinge och tjuvträna lite i det stora ridhuset.
Återkommer med resultat och annat snick snack under veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar