Maxine

tisdag 5 oktober 2010

Tisdag 5/10-10

Här sitter jag, superförkyld, och tittar på VM. "Heja Sverige!"
Har varit och skrivit upp för mitt lastbilskörkort idag. Och YES jag klarade det! Väldigt skönt att ha det gjort. Nu kan jag börja övningsköra och det ska bli kul.
Vi har även tagit in alla 1åringarna från betet idag. Lite "High Chaparal" hade det visst varit innan dom hade fått in alla sex i lastbilen, men nu är dom hemma och bor tillsammans i en lösdrift i halmladan.
2 nya hästar har också kommit. En 7åring e.Robin Z och en 9åring e.New Balance. Båda två ska säljas.

Igår fick jag veta att jag hade direktkvalat Ronda (4årigt sto e.Don Romantic) till fyraårschampionatet i dressyr. Oups! Det är ju bara 2 veckor kvar... Så idag fick jag låna en dressyrsadel och försökte rida i den. Inte lätt när man inte är van, men det är bara att använda den varje dag så ska jag kanske vänja mig.
Sen fick jag ringa Olof Axelsson och boka in dressyrträning. Så på torsdag ska hem till honom och trimma.

Tävlingen i söndags gick väldigt bra. Red bara en 130 och rev ett hinder i omhoppningen. Men Maxan kändes väldigt fin. Jag älskar att tävla henne inomhus så vintern passar oss bra.

Nu ska jag fortsätta att titta på hoppningarna. Det är ju snart Roffe! !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar