Maxine

måndag 1 november 2010

Måndag 1/11-10

En lyckad helg i Karlshamn!!

I fredags bar det iväg på tävling till Karlshamn. Vi fick gå upp i ottan för Fredrik var tvungen att fixa stallet med alla unghästarna och packa det sista till hästarna som skulle med. Jag fick väcka Wilma, mata och klä på henne och sen körde vi till mormor och morfar. Hon har bott där hela helgen och har haft jätte roligt. Vi har däremot saknat henne väldigt mycket...
Klockan 10.00 var lastbilen färdigpackad och färdiglastad så då körde vi. Var framme vid 12.00 tiden. Då packade vi in och åt lunch. Det var först en 120 klass men där hade vi ingen häst till start. Istället fick alla hästarna hoppa en 130. Jag red Maxine och Fredik red Panthalassa, Tequila och Like a Dream (Åke Hultbergs häst). Alla hästarna hoppade super-fint. Jag och Maxine kom på en 8e plats. Panthalassa och Tequila var också felfria och placerade medans Like a Dream hade 2 nedslag. Det var första gången Fredrik tävlade honom och han har bara ridit honom en gång innan så dom var kanske inte helt samspelta.
Tävlingarna var slut sent så sen var det bara in i duschen, äta och sova!

På lördagen var det först en 125 och där hade vi inga hästar så då fick vi sovmorgon. Himla skönt! Sov ända till 8.30. Sen red jag Maxine i 135 och Fredrik red Tequila, Notchino och Like a Dream. Jag kom 5a! Wiieehoo! Fredrik var felfri med Tequila och Notchino och båda var placerade. Det var debut för Tequila så hon var jätte duktig:) Dreamen hade ett ner.
På eftermiddagen var det en 145 hoppning och Fredrik startade Panthalassa och Notchino. Båda gick till omhoppning där Notchino hade 2 nedslag och Panthalassa hade ett nedslag men snabbast tid. Attans.... En 4e plats blev det i alla fall:)
På kvällen åkte ett helt gäng från tävlingen in till Harry's och åt middag. Himla trevligt hade vi:)

På söndagsmorgonen hoppade Fredrik Tequila i en 130. Felfri och placerad! "Tickan" har varit en stjärna denna helgen. Tequila är 7år e.Quite Easy och sen är Kiara (La Silla) hennes mamma! Hon fick ett föl när hon var 4år så hon är ett år efter. Hon kommer bli en stjärna;) Inte helt lätt att rida bara...
Efter 130 klassen var det dax för en 140. Jag startade Maxan med ett nedslag. Attans, jag var ju ganska snabb... Men men, vad är en bal på slottet?!? Jag tycker det her gått jätte bra hela helgen och längtar redan till nästa tävling:) Fredrik startade Like a Dream i denna klassen också med ett nedslag och det var ju jätte bra!
Sist på dagen var det en 150 hoppning! Fredrik hade Panthalassa till start. Hon hoppade superfint men efter hinder nr 7 snubblade hon i landningen och blev inte riktigt klar i tid till hinder 8 och hon räckte inte över bakbommen på oxern. Synd, synd! Hon hoppade ju så fint...

Sammanfattningsvis har det varit en toppenhelg! Alla våra egna hästar har varit placerade och hoppat fint. Nästa helg väntar Flyinge GP hoppningar. Bara hem och ladda om:)

Lisa och Anna har hållt ställningarna hemma på gården medans Lina var med oss. Stackars Duette hade kolik på lördagen men efter lite dropp och kramplösande hos Anne hämtade hon sig igen.
Många nya hästar har kommit till stallet. En 6årig Holländsk häst som jag inte riktigt vet stammen på (ska tydligen hoppa som sjutton) och en 6åring e.Cornetto. Idag måndag har Fredrik, Lisa och Anna varit och hämtat 2 nya inridningshästar. Bl a en e.Hartbeat. Den andra kan jag inte stammen på än.
I förmiddags var jag och Göran ute och körde lastbil runt kvarteret. Det gick riktigt bra. "Nu kör jag ju riktigt fort", sa jag och tittade på hastighetsmätaren. Jag hade visst bara kommit upp i 40km/h... Haha! Men det kändes fort i alla fall;) Nu på eftermiddagen har jag ridit Flingan, Ronda och Bullen. Nu ska jag och Wilmis åka och handla lite. Förstår inte varför maten tar slut hela tiden....

Tyvärr hade jag varken filmkamera eller kamera med mig till Karlshamn så ni får fortsätta att titta på mina travbilder;) Ska försöka bättra mig nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar