Maxine

söndag 28 november 2010

Söndag 28/11-10

Wilma fyller år idag!

Vilken vecka! Ledsen att jag inte hunnit skriva på hela veckan. Har haft fullt upp, men nu ska det bli skärpning hoppas jag! Tävlade ju i söndags och kom 6 i 130. Det var roligt. Maxan är finaste hästen:)
Måndag och tisdag red jag på förmiddagarna, lekte med Wilma på eftermiddagarna och sen pluggade jag och Louise lastbilsteori hela kvällarna. Vi höll på att bli tokiga på alla konstiga termer som enhetsinsprutare, kugghjulstransmission, sektorarm mm mm! Oj, vad mitt huvud va fullproppat med konstiga saker.

På onsdagen red jag hela förmiddagen, pluggade lite efter lunch och sen var vi ju på babysim på kvällen! Efter det passade vi på att åka till IKEA och handla lite saker till Wilmas rum. Hon fyller ju år idag söndag så hon vi köpte ett litet bord med två stolar och en rolig älg-nalle. Jag passade även på att köpa en kassaapparat med varor, pengar och massa annat roligt till henne. Det fick bli kvällsmat på IKEA för ingen av oss orkade laga någon mat.

På torsdagen var det dags för uppkörning i Malmö. Passade på att ta en körlektion innan så jag fick värma upp lite;) Det gick ju galant och jag fick mitt körkort till slut! Puh, vad skönt. Nu kan man slappna av och slippa tänka på bromssystem mm. Jag hade ju lärt mig hur allt fungerade i bilen så jag blev lite ställd när inspektören frågade mig om när styrsevon INTE fungerade! Hmmm! Den va jag inte berädd på. Men jag lyckades lösa det. Nu jäklar ska jag köra runt med vår lastbil. Vi har ju beställt en ny lastbil också. Ska bli så himla roligt. Den kommer i juni nästa år. 7 hästar med bodel för 6 personer. Längtar, längtar!
På eftermiddagen firade jag genom att leka med Wilmis. Katarina och Oliver kom också och firade med oss och Fredrik bjöd på tårta. Himla mysig eftermiddag. På kvällen överraskade Fredrik mig med rosor och champagne. Lite mera mmm i livet kan man ju säga;))) Mycket lyckad dag!

På fredagen hoppade jag några utav mina hästar och det kom en ny häst som jag ska ha på försäljning! Ett 6årigt sto (som har haft föl), e.Iowa-xx (Väldigt lik Texas Rose som jag red för några år sen, om någon minns henne). Hon var placerad i Breeder Trophy nu i höst. Jätte fräck liten häst. Skulle passa perfekt till en junior. Nu har jag tok-många fina hästar att rida. Så himla roligt! På eftermiddagen städade jag huset och var och handlade mat. (Måste ju fixa inför Wilmas kalas på söndag). Vår fina uppfödning Kiara La Silla vann en 145 klass på Globen idag också. Lycka hemma på gården.

Lördag och dags för lite löshoppning! Champagne hoppade nästan finast idag också men jag tycker ingen utav hästarna riktigt var på topp men så är det ju ibland. Kan ju inte alltid vara på topp;)
Wilma var lite sjuk idag så jag fick mysa mycket med henne. Fick rida framåt kvällen när Fredrik var klar i stallet. Sen fick man ju inte missa sändningarna från Globen på TV. Vi ville ju se Kiara och världens finaste hings Tornesch. Dom hoppade super fint båda två. Tyvärr fick Kiara ett stopp då hon hamnade tok-nära en oxer. Men så kan det vara ibland. Kan bli fel för även dom bästa ibland.

Söndag och Wilmas första födelsedag. Lite jobbig natt med hög feber hade hon men vaknade ändå klockan 8.00 på ett strålande humör. Hon fick sina paket och blev jätte glad. Kassaappareten var en succé:)
Jag ock Wilma duschade (en av hennes favoritlekar, haha)! Sen tittade vi på hoppningarna från Globen och åt vi lunch innan gästerna kom klockan 14.00. Oj, vad många paket hon fick! En fantastiskt fin gunghäst som såg ut som Panthalassa (okej, nästan i alla fall), rosa ridskor, en Hello Kitty Bil, en skrållandock, en superfin åkpåse och massa andra roliga saker. Oliver kom självklart också (Wilmas bästa vän) och dom lekte jätte mycket. Farmors tårta och bullar var smaskens och när gästerna hade åkt somnade lillan på medibumsen!
Hästarna fick stallpersonalen ta hand om idag. Jag och Fredrik var typ lediga!

I morgon kommer det Italienska kunder som ska kolla på en drös hästar här. Hoppas vi får sålt några;)
På återseende i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar