Maxine

fredag 19 november 2010

Fredag 19/11-10

T.G.I.F.

Jag pluggar så mycket lastbilsteori så jag knappt hinner med att göra något annat. Himla svårt för en tjej som mig;) Haha! Man är ju inte särskilt intresserad av cylindrar och kolvar...

I måndags var jag hos tandläkaren med lilla Wilma. Inga hål!! Haha! Hon fick en tandborste och massa rekomendationer på hur man sköter sina tänder när man är liten!
På eftermiddagen red jag ett gäng hästar och sen skulle vi lämna två hästar, som vi sålt, i Vinslöv. Jag passade på att övningsköra lastbil och körde hela vägen fram och tillbaka. Det behövde jag. Skulle nog behöva köra varje dag igentligen.

I tisdags hade jag körlektion 06.45 i Malmö. Jag vaknade 06.03! Oh shit! Bråttom blev det. Jag brukar ju köra typ 06.05! Men jag hann! Snabb som en vessla;) Själva körningen gick ju sådär. Stadstrafik! Blää! Inget för mig. Hatar att köra personbil i stan.
Sen åkte jag hem och hämtade Wilma så lagade vi lunch. På eftermiddagen red jag mina hästar och på kvällen blev det pluggkväll tillsammans med Louise Grönvall. Utan henne skulle jag inte klara av detta körkort kan jag ju bara säga...

I onsdags gick jag upp tidigt och red mina hästar, skulle ju vara på barnkalas 11.30. Wilmas kompis Elvira fyllde 1år. Det var jätte roligt! Vi åt paj och tårta. Första gången Wilmis åt tårta!
Efteråt åkte vi hem och hämtade Fredrik och sen åkte vi till Malmö för att simma.

Torsdag och dax för körlektion i Malmö igen. Fast idag gick vi bara igenom hela bromssystemet, bränslesystemet, styrservon, färdskrivaren och lastsäkringen. Snacka om att mata in information på kort tid. Dom där körlärarna skulle behöva lite pedagogikutbildning... Jag lärde mig att fälla hytten också. Det var nog det roligaste på hela den lektionen. På eftermiddagen löshoppade vi lite hästar. Bäst hoppade Hipp (3åring e.Hip Hop-Cockpit), han är till salu om någon är sugen;). Ett jättefint Robin Z-sto som kom i veckan hoppade också fint. Hon ska också säljas. Några 2åringar fick också vara med att hoppa. Tyvärr hann vi inte hoppa vågra egna 2åringar. Får bli en annan dag. Ska försöka filma dom lite då så ni får se.
Efteråt red jag mina hästar och sen var det kvällen.

Idag fredag red jag hela förmiddagen. Passade på att hoppa mina hästar. Maxine fick hoppa lite studs och några rättuppstående. Hon hoppar sämst på räcken. Ice fick också hoppa studs och räcke med bom bakom. Han vill gärna hoppa lite långt ibland så jag måste träna på hans språngkurva. Bullen gillade inte att hoppa studs. Han flög iväg som en raket efteråt. Annars hoppade han fint på övriga hinder. Sist hoppade jag Zincana. Fredrik höll ett hårdpass med mig. Det gick fruktansvärt dåligt alltså!!! För det första hoppar hon så högt att jag knappt följer med sen vill hon göra allt i full fart och korta galoppsprång. Ingen bra kombination. Jobbigt jobbigt!!!
Efter lunch myste jag en stund med Wilma, sen fick hon bada. Typ det roligaste hon vet:) Sen åkte vi och handlade lite och nu ska jag steka pannkakor. Mmmm!!!!

I morgon är det fest och på söndag ska vi till Osby och tävla! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar