Maxine

torsdag 4 november 2010

Torsdag 4/11-10

Tävlingsdax igen!
I eftermiddags har vi varit och tävlat i Flyinge. Jag red Maxine och Fredrik red Tequila i en 130 klass. Båda hästarna hoppade super och var placerade. Jätte skoj! Tyvärr finns det inte så många tävlingar kvar för mig i år. Lite trist nu när jag och Maxan är på topp;)
Fredrik får fortsätta att hoppa i Flyinge hela helgen. Det är en Elit-tävling fredag, lördag och söndag och man måste ha placering i 150 för att få vara med. Det har inte jag och Maxan så vi får stanna hemma...
I morse var jag och övningskörde lastbil i Malmö. Det gick ju lite bättre än sist i alla fall. Körde runt i massa rondeller och ut på landsbygden på massa småvägar. Sen fick jag avsluta med att backa runt ett hörn. Haha! Avancerade saker alltså...
När jag kom hem red jag Flingan och Ronda. Fortsatte att traggla sidvärtsövningar med Ronda. Det gillar hon ju inte kan jag säga!
Ikväll har Wilma tömt alla lådor och skåp i hela köket! Säkert 10 gånger... Oj vad jag plockar in burkar, ljus, servetter mm mm mm!!! Men hon är ändå världens sötaste:)

I tisdags red jag som vanligt på förmiddagen. Jag passade på att hoppa Ronda och Flingan. Dom var duktiga. Ronda har ju inte hoppat så mycket innan så hon fick hoppa lite enklare övningar. Flingan fick hoppa studs och en oxer med bom framför och bakom. Maxine trimmade jag bara på backen.
På eftermiddagen löshoppade vi några tre-och tvååringar. Det är så himla skoj att börja hoppa dom. För en gångs skull hoppade min häst nästan bäst av tvååringarna. Han är e.Careful-Chapman och jag tävlade hans mamma, Pinot Noire, upp  till 140 hoppning. Vi hoppade några riktigt fina treåringar också. Bl a Tequilas son Tonic e.Careful och Quentendro e.Contendro-Major de la Cour och Canel e.Cardento-Tabac. Lägger ut filmer här på Quentendro och Tonic.
Anna hoppade även Duette idag. Jag missade det hela men enligt Fredrik hade hon hoppat riktigt fint. Hon hoppade till och med ett litet räcke med klossar under. Jag måste nog ta och provrida henne en dag när jag har tid.

Igår onsdag var jag ute och körde bil och släp hela dagen. Först på morgonen var jag och besiktigade en häst i Ängelholm som är såld till Holland. Det tog hela förmiddagen. Sen åkte jag hem och åt lunch sen ringde dom från Holland och ville även ha en annan häst och den var tvungen att besiktigas idag. Jahaja!!! Vem har tid så snabbt liksom. Anne har ju stängt på onsdagar... Vi fick tid i Slöinge norr om Halmstad. Helt galet! Jag fick sätta mig i bilen och köra dit hästen och sen fick ägarna komma och ta över för nu skulle jag och Wilma till Malmö och simma. Tillbaka igen! Hej och hå, allt måste hinnas med ju;) Tur att det gick bra med hästen och tur att det gick bra på simningen. Wilma kunde dyka genom halva bassängen:)
Samtidigt som jag har varit ute och kört hela dagen har Fredrik haft massa kunder hemma. Först var det en tjej och provred Rapazza. Ett sto e.Robin Z som har gått 120 klasser. Sen efter lunch kom Pia Levin med Irländska kunder och kollade på Ballograaf e.Burggraaf-Robin Z, Mescalero e.Uskudar och Pointdeinterogation e.Quite Easy-Uskudar. Hoppas vi får sålt någon mer:)

Nej, nu ska jag fixa med lite kontorsarbete. Ett nödvändigt ont!  På återseende och håll nu tummarna för Fredrik resten av helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar