Maxine

söndag 14 november 2010

Söndag 14/11-10

Fest, fest, fest!

Har precis kommit hem efter att  ha firat min pappa i dagarna 3. Jag är helt slut och proppmätt!
Jag och Wilma åkte till Mahult, utanför Halmstad i fredags efter att ha ridit mina hästar på förmiddagen. Pappa fyllde 60år och han skulle ha lite öppet hus på fredagen, fest på lördagen och idag söndag har vi varit på Pio Countryclub och ätit med släkten.
Fredrik var kvar hemma och tävlade på lördagförmiddag med några unghästar i Perstorp. Sen kom han till oss och var med på resten av helgens firande.
Vi har ätit så mycket god mat, kakor, tårtor och  massa gott vin och champagne.

Fredrik tävlade tre stycken hästar i Perstorp. I 90cm debuterade han Cinzana (e.Robin Z-Magini). Hon är 5år och har haft 2 föl så hon är ju som en 4åring. Hon stannade en gång på ett hinder utmed läktaren annars hade hon skött sig utmärkt. I 110 klassen red han en ny häst som heter Athina (ett holländskt sto som jag inte minns stammen på) och Cassano (5åring e.Cardento-Ostrew). Dom hade varit duktiga och hoppade felfritt.

Några hästar har vi ställt av för vintervila nu. Bl a Duette. Hon har varit så duktig och hoppat jätte fint med ryttare. Istället har vi satt igång tre av våra andra 3åringar. Dom ska också lära sig att hoppa uppsuttet. Det är roligt att vi har så fina 3åringar. Ska bli skoj att åka på tävling med dom till våren.
Jag har fått en ny häst på försäljning. En 8åring e.Irco Mena som har gått lite 140 klasser. Nu har jag många fina hästar. Kommer bli en rolig vår gissar jag på:)

I morgon måndag ska jag till tandläkaren med lilla Wilma!! Haha! Verkar ju helt tokigt med tanke på att hon endast har 2 tänder;) På eftermiddagen ska jag rida och ev. köra och besiktiga en häst som ska säljas.

Nu är jag super trött och ska nog lägga mig i sängen och titta på någon film. Ska bli såååå skönt!
På återseende:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar