Maxine

söndag 30 januari 2011

Söndag 30/1-11

En hård vecka är till ända!

Ingrid och Göran är i Egypten! Hoppas dom lever och mår bra... och hoppas dom kommer hem på tisdag för nu saknar vi dom! Man märker hur bra man har det när dom är borta.
Denna veckan har vi jobbat i skift och Wilma har varit duktig och hjälpt till. På förmiddagarna har jag och Wilma mockat ut en bädd, hjälpt till att sopa, strö, putsa träns och tvättat. Sen har vi gått in och lagat mat till alla. Det blev laxsoppa några dagar, lasagne några dagar och MAX en dag. Hihi! Jag passade på att bjuda på semlor på fredagseftermiddagen också. Så blev alla glada:)
Efter lunch fick jag rida och fredrik var barnvakt. Gött för honom att vara varnvakt när Wilma sover. Han hann ju göra massa saker;)

På måndagkvällen var jag hos min lastbilskompis Louise. Vi skulle göra ett kompetensbevis för att få transportera hästar. Vi trodde att vi skulle klara det på en timme! Haha! Trodde vi ja;) Det var ju massa krångel att skicka efter inloggningsuppgifter och lösenord. Och sen skulle man plugga 42 sidor innan man skulle göra ett prov på 100 frågor. Det är bara på det nästa måndag igen...

På onsdagskvällen gick jag på spinning med Katarina eftersom jag tydligen inte tyckte det räckte med att jag hade mockat ut 3 bäddar denna veckan redan! Jaja men man måste ju va snygg när man ska på semester i mars.

På fredagen kom Peter Eriksson hem till oss och hade 3 lektioner. Jag och Fredrik red två hästar var. Himla roligt var det. Jag red Georgia och Zincana. Båda hästarna var jätte pigga och bockiga men det var ju bra för då fick jag hjälp med det:) Fredrik red Panthalassa och Flingan. Dom var jätte duktiga. Panthalassa hoppade fantastiskt fint. Hoppas hon är på hugget nu inför SM i mars.

Sen kom helgen och den har varit lite galen. På lördagen körde vi gärnet på förmiddagen. Mocka, rida och fixa. Klockan 12.00 kom det kunder. Mitt när vi lagade mat. Det var bara att avbryta matlagningen och ut och rida. Hon tittade på Bullen, Amber och Chiquita. Det gick väldigt bra och hon gillade Bullen och Amber jätte mycket. Hoppas hoppas! Sen var det bara in och äta och ut igen för då kom det nya kunder och tittade på Kakan, Chabbe och Mescallero. Där blev vi av med Kakan i alla fall. En häst mindre:)) Hon åkte idag söndag så det gick ju väldigt smidigt och fort. Det gillar vi:)
Det blev en sen kväll!!!

Sen blev det söndag och ännu en galen dag. Först kom det kunder klockan 9.00 och tittade på Chiquita. Dom tyckte väldigt mycket om henne. Det var ju jätte roligt!
Sen fick Fredrik, Lisa och Anna rida och jag sadlade ut, tvättade och bytte hästar i skritten. Sen packade jag lastbilen också för efter lunch åkte vi till Helsingborg för att vara med på banhoppningsträning. Det var galet mycket folk där och ganska rörigt. Jag red Ronda, Georgia, Maxine och Zincana. Dom var super duktiga och uppförde sig exemplariskt. Eftersom det tog tok-lång tid införde Niklas Arvidsson en regel om att man fick böta 200 kr för varje volt man la. Så nu är jag skyldig honom ca 800 spänn eftersom jag inte kunde låta bli att lägga en volt med varje häst. Jäklans skit;)) Haha!
Fredrik red Conny och Gloria och Anna och Lisa red sina egna hästar. Lika bra att fylla lastbilen när man ändå kör liksom! När jag hade ridit klart var det bara att slänga sig i bilen och köra hem för då stod det nya kunder på gården och väntade. Som tur va sov lilla Wilmis i bilen så jag kunde sadla ut hästen. Sen kom Fredrik hem och fick ta över så jag och Wilma kunde åka hem och äta kvällsmat.
Nu är helgen äntligen slut och i morgon börjar en ny spännande vecka. Wilma ska börja på dagis och Fredrik åker till Grevagården torsdag-söndag för att tävla. Själv åker jag till Laholm med två hästar på söndag för att tävla lite.

Vi hörs om en vecka;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar