Maxine

söndag 13 februari 2011

söndag 13/2-11

Förlåt, förlåt, förlåt för att jag inte har skrivit på länge!
Har varit så himla sjuk! Fick influensan efter att ha skolat in Wilma på dagis.
Hela förra veckan var inskolning för Wilma. Alla de andra barnen snorade och hostade. Ibland fick man sig en nysning över ansiktet. Mmmm! Härligt!
På fredagen började det riva och klia i min hals. Nej, nu blir jag förkyld tänkte jag! Fredrik hade ju åkt till Skövde för att tävla tors-sön så jag va ensam hemma med Wilmis hela helgen.
På lördagen vaknade jag med ömma lungor och hosta. Hade nog feber också men det försökte jag att förtränga. Jag skulle ju hoppa studs med Fia och tävla på söndagen.
Söndag morgon och jag hade 38,1 i feber. Kände  mig ganska hängig och hade sjukt ont i lungorna.
Nej, jag blir nog bättre under dagen tänkte jag och väckte mitt snoriga barn. Är jag en dålig mamma om jag släpar med henne på hästtävling så här förkyld tänkte jag. Nej, min mamma kommer ju och passar henne och det ska ju bli jätte fint väder!!! Ha ha! Trodde jag.
Upp till stallet där Lisa och Anna hade fixat iordning mina hästar. Lasta och iväg. Hann bara ut på vägen där jag fick sladd i 30km/h. Jäkla vad halt det va! Fick köra i 60km/h hela vägen till Laholm. Skulle nog ha stannat hemma. Ingen sol blev det heller...
Jag red Georgia i en 120. Hon var jätte pigg och hoppade jätte fint. Felfria på hinder men jag glömde svänga höger efter ett hinder så jag fick 4 fel för att jag la en volt! Jag skyller på sjukan...
Sen var det en jäkla lång väntan. Jag skulle hoppa Maxan i en 130 men dom var ju injte direkt snabba och jag blev bara sjukare och sjukare. När jag även fick punktering på barnvagnen stod jag inte ut längre. Jag körde hem. Hade kört ända till Laholm och startade en klass och besiktigade Maxine. Hon undrade nog vad jag höll på med;)
Väl hemma mådde jag riktigt dåligt, hade jätte ont i lungorna, hosta och rösten hade försvunnit. Jag la mig på golvet inne hos Ingrid. Lisa och Göran fick ta hand om hästarna. Tillslut körde Ingrid in mig till lasarettet där jag fick ligga halva natten. Inte bra!
Fredrik kom i alla fall 4a i Grand Prix 155 på Panthalassa:) Det var jätte roligt mitt i allt jobbigt!
Wilma stackarn hade också fått feber. Sen har vi legat däckade tills i torsdags. Då började det äntligen kännas bättre. Riktigt jobbigt att vara jätte sjuk och ta hand om ett sjukt barn samtidigt.
Fredrik åkte till Borås på tävling i torsdags och jag fick stanna hemma. Hade ju inte kunnat rida ordentligt på hela veckan och var ganska matt. Hade faktiskt knapt sett Fredrik på hela veckan....
I fredags kom min kära mamma och tog hand om oss. Det var så himla mysigt. Vi var och shoppade, lagade massa mat och drack skumpa! Mmm!
På lördagen skulle vi laga punkteringen på vagnen. Vi var så himla kaxiga när vi gjorde det. Oj, vad vi var händiga alltså. När vi var klara skulle slangen och däcket på igen. Vi fick använda en skruvmejsel vilket resulterade i ca 7 nya hål i slangen. Nu är hela hjulet kaputt!! Bara att köpa en ny slang och vi som var så himla duktiga...
Fredrik hade ingen höjdarhelg i Borås så han valde att åka hem på kvällen/natten. Himla mysigt att vakna upp jämte honom idag. Tyvärr hade hann mycket att göra på förmiddagen så jag och Wilma fick åka på 1-års kalas själva. Men det gjorde inte så mycket för vi hade mysigt ändå. Efter lunch passade Fredrik Wilma och jag passade på att rida Ronda och Maxan. Det fick bli lite intervallträning idag.
Sen löshoppade vi alla 3-åringarna. April, Lasirca och Champagne var bäst:)
Det kom en ny häst idag också. Ett 6årigt sto e.Fergar Mail-Castor. Den tar jag;)
Nu är det kvällen och snart börjar en ny spännande vecka:) Wilma ska börja på dagis igen;) på torsdag kommer Peter och tränar oss och till helgen ska vi tävla med en jäkla massa hästar. På torsdag kommer det  en hel klass från Plönninge på studiebesök också så gården måste städas i veckan.
Kul, kul, cykelhjul!
Återkommer nästa söndag hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar