Maxine

torsdag 23 december 2010

Torsdag 23/12-10

Hipp Hipp Hurra för mig själv idag;)

Jag har haft en superbra födelsedag idag. Har bara saknat min släkt och mina vänner...
Fredrik väkte mig kl 07.00 och gav mig en jätte fin röd Skeppshultcykel. Jag blev så  himla glad:)
Sen åkte Fredrik till stallet och fodrade alla hästarna medan jag och Wilma myste i sängen. Det blev en lång och mysig frukost innan vi gick till stallet och hade stalltjänst. Vi skickade nämligen hem alla hästskötarna redan igår eftersom det skulle bli snöstorm idag. Så jag, Fredrik och Göran har groomat. Vi var jätte duktiga;) Hade en hel drös med hästar i hagarna, några i skrittmaskinen och sen red vi och longerade några.
Ingrid hade fixat lunch och tårta.
I kväll bakade jag en super god pizza och Fredrik bjöd på champagne. Det var svårt för folk att ta sig hit idag så jag hoppas verkligen att mina föräldrar lyckas köra i morgon för nu saknar jag dom jätte mycket.

I lördags var här kunder på Ice igen. Samma som i tisdags. Det gick ännu bättre idag men nu ville tjejen komma ännu en gång med sin tränare så det får bli i mellandagarna. Jag hade lektion för lilla Sara också. Hon har blivit så himla duktig med sin fina ponny Klöver.
Jag hann själv rida några hästar på förmiddagen innan kunderna kom.
På kvällen städade vi lite och fixade för morgondagen.

På söndagen red jag hela förmiddagen och sen hade jag lektion för Annika Hyllén på eftermiddagen. Hon tränade med en 3åring e.Laptop. Det gick riktigt bra. Hon har inte haft henne så länge så hon måste lära sig att hitta knapparna bara.
På kvällen kom Elisabet, Mattias och Elvira på besök. Elvira och Wilma är precis lika gamla och gillar verkligen att leka med varandra. Wilma körde runt med Elvira i sin vagn och sen red dom tillsammans på Wilmis gunghäst. Så himla söta. Bettan och jag gick på Flyinge tillsammans och nu jobbar hon på Saxtorps hästklinik. Hon ser alltid till att vi har lite V.I.P där;)

I måndags hann jag rida 3 hästar på förmiddagen. Ann Sunne-Holst kom och tittade när vi red hennes hästar som vi har här för utbildning och försäljning. Ett 6årigt sto e.Iowa-xx och ett 6årigt sto e.Cornetto. Det gick jätte bra. Var bara ruskigt kallt att rida idag. Efter lunch kom Patricia med sin häst. Jag fick äran att rida idag. Ingen lätt match;) Men det är nog en fin liten häst. Lite mycket humör bara...
På kvällen åkte vi och fixade inför julen på Center Syd. Passade på att äta sushi där också. Min favvo-rätt;)

Tisdagen var en sorglig dag. Min fina farfar gick tyvärr bort. Många tårar föll under dagen. Han har betytt mycket för mig. Jag red bara två hästar på förmiddagen sen hjälpte hästtjejerna mig att motionera dom andra. Mina kompis Therese kom och hälsade på mig på eftermiddagen. Så åkte vi till Lund och shoppade dom sista julklapparna. Hon fick mig på lite andra tankar och gjorde dagen lite lättare.

Igår onsdag red jag som vanligt på förmiddagen och sen hade vi jullunch med alla på gården. Vi skickade ju hem tjejerna en dag tidigare så att dom verkligen skulle komma hem till jul. Dom behöver lite julledigt nu.
Vi hade julklappsutdelning och Anna bjöd på tårta eftersom hon lekte jordfräs häromdagen. En lite galen inridningshäst e.Careful bockade av henne. Som tur var slog hon sig inte så mycket. Bara en blå rumpa;)
På eftermiddagen åkte vi och handlade massor med mat och sen lagade vi en mysig middag och tittade på TV.

Nu ska jag fira Jul och jag hoppas min familj kan ta sig hit för jag vill att det ska bli en mysig helg med massa god mat som pappa har lagat. Sen åker vi till Halmstad på söndag och stannar till måndag. Snart nyår och sen drar tävlingssäsongen igång igen (om vädret tillåter). 15 januari börjar vi i Åstorp!

Riktigt God Jul alla mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar