Maxine

torsdag 9 december 2010

Torsdag 9/12-10

Lugn vecka!?

Konstigt, men denna veckan har det inte hänt så där jätte mycket.

Jag passade på att åka hem till Halmstad i Helgen och hälsa på alla nära och kära. På lördagen gick Wilma, jag och min mamma lite på stan och julshoppade. Sen passade vi på att hälsa på min gamla farmor och farfar som har ny lägenhet i Halmstad. På kvällen åt vi julbord på pappas restaurang. Wilma gillade laxroulladen bäst och jag gillade ostkakan bäst, eller va det grönkålen, eller kanske stekt inlagd strömming eller......
Mmm gott va det:)

På söndagen åkte vi pulka och gick en runda med hundarna i skogen. På eftermiddagen hälsade jag på mormor. Men jag kunde inte stanna så länge för det var ju världens snöoväder ute och jag ville ju hem och se hoppningarna från Paris på TV. Gucci Masters! Alla hinder såg likadana ut. Va ganska trist tycker jag.

På måndagen red jag hela förmiddagen. Maxan rider jag ju bara lite lugnt, Georgia är ju en jätte rolig liten filur att rida, Ice är lite stel till vänster och Chabbe är pigg som tusan efter att ha vilat en månad. Fredrik red Flingan och Amber åt mig idag. Ronda och Bullen gick bara i hagen. Jag tänkte att Ronda skulle få en månads vila nu. Det tycker jag att hon har gjort sig förtjänt utav. På eftermiddagen åkte jag och Fredrik en runda för att handla lite julklappar. Blev inte en enda julklapp utan två tävlingsskjortor till mig istället:) me like! Massa mat passade vi på att handla också.

På tisdagen hoppade vi hela förmiddagen.Hoppade lite bana idag. Ice (Irco Mena-Krius) börja kännas lite starkare i galoppen och jag tycker han hopppar rundare språng nu. Det var roligt att hoppa honom idag. Georgia (Iowa-xx) är nog min nya lilla favorit. Chabbe fick hoppa lite studs. Det tyckte han va lattjo! Flingan (For Feeling-Lombard) hoppade också fint. Hon bockar mycket mindre nu. Himla skönt alltså. Slippa bli helt omskakad i hela kroppen. Fredrik hoppade Amber (Capuccino-Levantos). Hon har börjat öppna upp riktigt fint med bakbenen nu. Det var roligt att se Fredrik hoppa henne. Det skulle ju troligtvis komma kunder från Holland på onsdagen och då skulle vi bl a visa Amber och Flingan. Men tyvärr kom dom aldrig:(
Efter lunch åkte jag och hälsade på min kompis som har fått barn. En super söt liten Tova:)
Efter det åkte jag med Wilmis till BVC. Hon vägde 11440g och var 78cm lång. Stora tjejen. Hur kan jag ha fått ett så stort barn?? Lilla Wilma fick också två olika vaccineringar. En i varje lår! Ajajajaj! Stackars liten!

På onsdagen red jag som vanligt på förmiddagen. Jag sparade ju några till eftermiddagen eftersom jag trodde att kunderna skulle komma men det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig...
Jag åkte till Malmö och simmade med Wilma på eftermiddagen och Fredrik var hemma och väntade på kunderna. Istället hann han att verka alla 1åringarn. Det var ju bra i alla fall. För en gångs skull var tydligen min den snällaste att verka.
När jag körde hem från simmet hörde jag på radion att det var ett tiotal hästar på rymmen i Hofterup. Oups, det är ju där vi bor!!! Jag ringde direkt hem till Fredrik. Då hade dom precis fått in dom. Det var bara 8st 2åringar som hade rastat sig och hästskötarna. Tur att allt gick väl. Det är lilla gangster Alice (Hip Hop-Magini) som gilla att springa igenom staketet. Tänk om hon ändå hade hoppat;)

Idag har vi haft examen för några unghästar. Hipp Hipp Hurra (Hip Hop-Krocket) skulle åka hem. Hon har varit här på inridning i 1 månad. Duktiga Lisa har haft hand om henne och har gjort ett jätte bra jobb. Dom gjorde en fin liten uppvisning i ridhuset och sen provred ägaren, Louise Grönvall, henne själv. Det gick också galant. Fast jag tycker det hade varit ännu roligare om den riktiga ägaren (Louise pappa Lennart) hade ridit istället. Men han skyllde på sina gigantiska gummistövlar och sa att han inte kunde rida i dom. Haha!
Sen kom Softbeats (Hartbeat-Cockpit) ägare och skulle titta på henne. Hon har också varit här på inridning men ska vara kvar här på utbildning och tävling till våren. Lisa har även haft hand om henne och fick göra en liten uppvisning till. Riktigt överkvalificerad uppvisning skulle jag vilja säga. Hoppade både ett räcke och en oxer och oj vad fint hon hoppade! Det blir nog en jätte fin häst.
På eftermiddagen kom det en och provred Elite (Quite Easy-Cockpit). Hon ska troligtvis köpa honom så det var ju roligt:)
Jag red mina hästar på förmiddagen och hjälpte Lisa att hoppa Canel (3år e.Cardento-Tabac). Han är jätte duktig. Han är över 170 hög så han har inte det så lätt med sin stora kropp men han är en riktig kämpe. Hon fick öva en del på galoppombyten också. Det måste han kunna nu!

I morgon ska jag julbaka med Kattis och Ullis, på lördag kommer Jeanette Sporre (en gammal Plönningeelev) och hälsar på och på söndag blir det lite lussefirande.

Ciao ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar