Maxine

söndag 5 juni 2011

Söndag 5/6-2011

Har haft en underbar helg och avslut på denna vecka!!

 I måndagsmorse åkte Fredrik till kliniken för att kolla om Dahlia och Donatella var dräktiga.  DET VAR DOMJ  Båda med Turmalin.
Jag red 7st hästar idag. Hann knappt äta någon lunch… Jag red allihop ute i skogen. Dom behöver verkligen komma ut nu efter den långa vintern i ridhuset. Framförallt unghästarna.
På eftermiddagen handlade vi, städade och började med projekt poolen… Kan ta några dagar att få den i sommarskick;)

 Tisdagen var ju helt fantastiskt rolig;) Jag och min kära vän Louise tog oss en tripp till Ullared för en hel dags shopping. Jag vann såklart shoppingtävlingen. Min vagn var ju överfull efter enbart besök på hästavdelningen. Så galet billigt med vanliga vardagssaker typ glansspray, bomull, grimmor, grimskaft mm mm mm.
Louise vagn är typ tom, min vagn sprängs snart;)
På vägen hem stannade vi självklart till på comicland;)

Haha! Vilket sjukt ställe och vilken läskig ägare till stället. När han dök upp skrek Louise: fota honom, fota honom! Sen rivstartade vi och körde hem;) eller, nej, vi kom bara till Laholm för sen var vi ju tvungna att besöka världens bästa hästaffär Little Shop of  Horses. Fredrik behövde nya ridbyxor… Hemma igen vid 17.00 tiden och då var det bara att sadla ut några hästar och rida. Hann knappt att träffa min lilla Wilma idag. Fredrik hade haft kunder på Sasso under dagen.

 På onsdagsmorgonen åkte Pangea till seminstationen för koll men hon var tyvärr inte dräktig. Hon fick stanna kvar där för vidare koll.
Fredrik var på svensexa hela dagen så han hade man inte mycket nytta av;) hehe!
Jag red 7 hästar uppe på utebanan och hoppade alla litegrann. Dom skulle ju tävla på torsdagen så dom behövde hoppa lite.

På kvällen var jag nere på Dagstorps anläggning och byggde bana. Vi var jätte många som byggde så det gick fort som tusanJ

 På torsdagen var det alltså dags för tävling. Varför inte ta med 15 hästar när vi ändå ska åka liksom;) Hehe! Jag red 6st och Fredrik red 7st och Lisa red 2st. Jag debuterade lilla fina Almondie (4år e.Armitage-Cardento)  i 90cm. Hon stannade en gång på en oxer. Hon var så himla spänd fram till det hindret men sen var det som om allt släppte och hon hoppade jätte fint resten av banan. Sen hoppade jag Duette (Cardento-Aram) och Softbeat (Hartbeat-Cockpit) i 90 och 1m. Båda hade 0+4 fel. Dom skötte sig jätte bra båda två. Duette är så cool. Hon bryr sig liksom inte om någonting. Finaste Tonic (Careful-Quite Easy) fick bara hoppa 1m och vi hade ett retligt nedslag. Men han är så fantastiskt fin och jag tycker väldigt mycket om honom. Flingan och Zincana fick hoppa 110 och 120. Zincana hade 4+8 fel och Flingan var ett mongo i första klassen och bockade hela tiden och tvärvände två gånger så det var jädrans nära att jag flög av… Men sen skärpte hon sig i 120 och hoppade riktigt fint. Hon rev dom två sista men jag var ändå nöjd med den rundan. Dom är så fina alla mina unghästarJ
Dagis var ju stängt idag så lilla Wilmis var på tävling hela dagen. Tur att farmor var med och passade för varken jag eller Fredrik hann.
Det blev ganska sent klart så sen var det bara hem, äta, duscha och sova.

 På fredagsmorgonen åkte Fredrik till kliniken och kollade om Carna var dräktig. DET VAR HON! Med Tornesch denna gångJ Anna som jobbar hos oss åkte också och kollade sitt sto och hon var också dräktig fast med Turmalin. Undra vilka hingstar vi gillar bäst???
Jag red Maxan, Zincana och Flingan på utebanan och sen hjälpte jag Fredrik att rida några hästar.
På eftermiddagen hade vi kunder på Emil och sen åkte vi och handlade mat. Men ingen av oss orkade laga någon mat så vi åkte till Hamnkrogen och köpte med oss mat hem. Toppen Toppen!!

 Lördagen blev jätte mysig. Jag och Wilma gick upp och åt frukost i uterummet. Sen var hon hos farmor och farfar en liten stund medans jag red 2st hästar. Sen kom min mamma med sin lilla grå hästJ Han ville bli hoppad så jag red upp honom på utebanan och hoppade alla våra läskiga hinder där. Han var jätte duktig. Hoppade allting. Han är ju faktiskt dressyrhäst ju;)
Sen gick vi hem till oss och åt lunch. Mamma lekte med Wilma och dom badade i hennes lilla plastpool. Eller Wilma badade i alla fall. Mormor blev mest blöt;) Jag passade på att städa klart poolen och gjorde den fin. Så nu är den redo för sommaren 2011J  Wilma tog sig ett litet dopp när jag var klar.


På kvällen var det grillfest hos familjen Hugosson-Feldt. Fantastiskt trevligt, jätte god mat och glada människorJ Turmalin kollade ut på oss ibland och ville ha en klapp på nosen;) Sent hem och lite sömn!

 Upp tidigt på söndagsmorgonen för vi skulle iväg på tävling till Munka-Ljungby. Jag körde lastbilen och när jag kom fram bad parkeringsvakten mig att backa in… Hmmm! Shit pommes liksom… Men jag grejjade det galant;) Gubben kom till och med fram till mig och sa att jag va grym på att backa;) haha! Rena nybörjarturen tänkte jag men det sa jag såklart inte.
Det blev en super dag i Munka. Jag hade med mig Maxan och Fredrik red Caudillo, Pantis, Athina och Libido. Jag började dagen med att komma 3a i 125 klassen. Wiieehoo! Det va skojJ Fredrik hade ett nedslag med Athina och Caudillo stannade på en läskig grind. I 135 klassen kom Fredrik 6a på Pantis och jag kom 9a med Maxan. Maxine var på ett strålande humör idag och hoppade så himla fint. Tror inte hon var nära en bom faktiskt. Caudillo hade ett nedslag i denna klass (samma hinder som han stannade på i klassen innan…) och Libido hade också ett ner.
Sen var jag tvungen att åka hem med lilla Wilmis som hade fått nog av tävling. Hon hade varit så himla duktig hela dagen men när mormor och morfar åkte hem så fick hon nog. Nu var det inte kul längre. Vi fick åka hem, bada i poolen och sen äta. När vi satt och åt följde vi 145 klassen via telefonen. Spännande var det eftersom Fredrik ledde efter sin runda och vi var tvungna och sitta och vänta tills hela klassen var klar. Jaaaa! Han vann!!!! Yippie! Så himla roligt. Det var han värdJ

Vilken super dag och vilket bra avslut på denna veckan! Nu är vi jätte glada och ska ladda om för morgondagen då vi åker tillbaka till Munka för nya tävlingar.
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar