Maxine

torsdag 26 maj 2011

Torsdag 25/5-2011

Jag gör ett nytt försök med förra veckans blogg:)
Det gick ju åt pipsvängen i söndags. Jag hade skrivit ett jätte långt inlägg med bilder och allt och så bara försvann det... Jag blev jätte ledsen och orkade inte göra om det då.
Men här kommer en kort sammanfattning.

Veckan var som vanligt fullspäckad med massa roligheter.
Candice gick igenom besiktningen och fick åka hem till sin nya ägare. Hon kommer få det sååå bra där:) Det är roligt när hästarna kommer till sin rätt.
Varannan dag åkte vi fram och tillbaka med stona och kollade brunst och inseminerade dom. Pangea skulle bli inseminerad med Chacco Blue, men han var inte tillgänglig förrän på tisdagen så vi vågade inte chansa utan tog Cardento istället och hoppas på en Panthalassa till;)
Lilla Toscana inseminerades med Carmague.
På tisdagen kom en klass från Plönninge på studiebesök. Lotte och Sjaunja var också med. Roligt att träffa dom:) Dom hade med sig en liten kossa till Wilma och den har hon vårdat väl hela veckan.

Kossan fick yoggi till frukost, sen fick hon sina tänder borstade och för säkerhetsskull fick hon lite näsdroppar också;)
På tisdagkvällen var det tävlingar i Lund och vi hade med oss 5 hästar. Fredrik kvalade klart Tornado till Falsterbo:) Jag hade väl ganska halvtaskiga resultat men mina hästar känns ändå bra och det känns som om dom har utvecklats så snart ska det nog bli bra:)
På onsdagen tyckte Fredrik att vi behövde fler hästar så han köpte 3st nya... Hmm! Ett avelssto och hennes två avkommor (båda e.Tornesch). En 1-åring och ett årsföl. 1-åringen ville jag köpt för några månader sen men då sa Fredrik att jag var tvungen att sälja mina 3-åringar först och så åkte han och köpte dom själv istället... Inte snällt!!! Han har ju inte sålt sina 3-åringar... och han har många fler än jag! Jaja! Vad är en bal på slottet??
På torsdagskvällen var det tävlingar i Lund. Nu kvalade Fredrik även Tellus och Vanity till Falsterbo:) Jätte skoj, nu har han alla sina hästar kvalade. Jag fick min andra nolla med Flingan till Breeders (hon får ju inte gå i Falsterbo). Samtidigt var det Internationella tävlingar i Köpenhamn och vår fina uppfödning Kiara La Silla vann en 150 klass:) En väldigt bra kväll helt enkelt:)
På lördagen var det återigen tävling och denna gången var det unghästklasser i Henriksdal. Jätte fina tävlingar på deras grusbana. Jag hade med mig Zincana och Tonic. Tonic fick åka med dom stora grabbarna idag;)) hihi! Han var så himla duktig. Hoppade felfritt lätt som en plätt. Han har aldrig hoppat så fina hinder på en sån fin bana innan. Zincana var också jätte duktig och var felfri 110 och hade ett nedslag i 120. Hon hoppade jätte fint och var riktigt ridbar. Så himla skönt att det börjar släppa och gå åt rätt håll. Hon har så mycket kapasitet men är så svår att rida. Men det känns som att det börja släppa nu:) Fredrik hade 6 hästar med sig och dom var också jätte duktiga.
På söndagen åkte vi till Köpenhamn och tittade på fina Kiara och Midsummer (Kiaras helsyster som Elin Hultberg rider). Midsummer hoppade fantastiskt fint i 145 klassen. Rev tyvärr första hindret. Kiara hade två nedslag. Men det var roligt att se våra fina uppfödningar:) Vi passade på att kolla in hur vi vill att vår nya lastbil ska se ut. Vi gick runt på lastbilsparkeringen och kollade färger och design.
Så här kommer den ungefär att se ut:



Fin va??? Men vi ska inte ha något släp. Det får räcka med en stor lastbil:) Bara en månad kvar tills den kommer nu:)
Det blev en lite snabbgenomgång av förra veckan men jag återkommer ju snart om denna veckan som är sååååå spännande;))
Ha det gott!!

1 kommentar: