Maxine

söndag 15 maj 2011

Söndag 15/5-.2011

Hallå där! Då var ännu en vecka till ända:)

I måndags var sista dagen som Emma T gjorde praktik här:( Sorgligt! Hon har varit super duktig! Vi önskar henne all lycka i framtiden. Som tur är lovade hon att komma tillbaka och bjuda på tårta en dag eftersom hon gjorde en liten luftfärd första veckan hon var här;)
Annars försökte jag väl hinna med så mycket som möjligt denna dag. Red 5 hästar på förmiddagen. Maxan fick vila eftersom hon hade tävlat hela helgen. Efter lunch hade jag träning för Annica och sen åkte jag och köpte elrep till stonas nya hage som tjejerna gjorde iordning på eftermiddagen.
Sen hämtade jag Wilma och så åkte vi hem och rensade rabatterna. På kvällen hade jag också en lektion.

På tisdagen kom det kunder från Finland och tittade på Tikka och Suncard. Jag hoppade Tikka:) Himla fin häst. Lite stark efter hinderna annars är hon jätte trevlig. Jag passade på att hoppa Ronda, Tonic och Softbeat lite idag också eftersom dom skulle tävla dagen efter.
På eftermiddagen åkte Fredrik till Flyinge och hoppade unghästar. Han tog med sig Mimosa, Wanabee, Gloria och Calle. Även Tellus och Tornado var med  men eftersom vi var utbjudna på restaurang på kvällen hann inte Fredrik vänta till 130 klassen så dom fick snällt åka med hem igen utan att ha hoppat. Haha! Dom var fint flätade och broddade så dom undrade nog vad vi höll på med egentligen;))
Jag och Wilma hann städa hela huset medan Fredrik var iväg. Sen bar det iväg till Barsebäcks hamnkrog för middag. Våra snälla grannar Görel och Bertil bjöd för att Fredrik och Göran hade skottat snö åt dom hela vintern. Toppen toppen! Fantastiskt god mat och mysigt läge:) Åk dit alla som har vägarna förbi:) jag ska snart dit igen...

Wilma tyckte det var toppen att va på restaurang! Hon hade finaste Hello Kitty jackan på sig:)

På onsdagen red jag 5 hästar på morgonen. Jag red lilla Almondie (4år e.Armitage-Cardento) En så himla fin liten häst. Måste träna mycket nu så hon kan ut och tävla snart.
Stackars Lisa hade fått maginfluensa så alla i stallet knaprade vitpepparkornn för glatta livet och hoppades att dom skulle bli imuna.
På eftermiddagen lastade vi in 6st hästar i lastbilen som skulle till Åsbo och tävla och 3st ston som skulle till Tomas och Helena på insemination. Först körde vi till Tomas o Helena och släppte av stona (alla ska insemineras med Turmalin) sen fortsatte vi till tävlingen.
Jag brukar inte gnälla på underlag men här var nog det sämsta underlaget jag ridit på... Hur djupt som helst. Mina stackars 4-åringar orkade ju knapt röra sig. Sen hade dom 3m bommar utan infångare så det var super mega svårt;)) hehe! Min stjärna Tonic gjorde i alla fall en felfri runda:)
På vägen hem hämtade vi stona igen som nu var inseminerade och klara. Himla service;)

På torsdagen var det full fart igen. Rida hela förmiddagen. Hoppade Zincana och Flingan lite. Har haft så himla mycket lydnads övningar med Zincana nu och det börjar ge resultat. ÄNTLIGEN!!!
Det är ju så roligt när man får lite resultat:))
Efter lunch stack vi och handlade.

Wilma körde kundvagnsbil:) Det tyckte hon var toppen. Satt och brummade hela tiden:)
När vi kom hem hann jag baka två kakor och fixa lite annat till fredagen då det kommer gäster.
På kvällen åkte vi hem till Bengt Olsson och Ann Langaard för att planera färg på vår nya lastbil. Jag vet precis hur jag vill att den ska se ut:) Men jag väntar nog med att berätta det:) Bild kommer... Kanske nästa vecka för nästa fredag ska vi åka till köpenhamn för att kolla en liknande:)

På fredagen kom det 2 nya hästar.Två stycken syskon. En 3-åring och en 4-åring, båda e.Hip Hop-Cockpit och båda är till salu om någon är sugen;))
Jag och Fredrik red ut i skogen och hoppade lite stockar med Calle och Flingan. Sen var vi ute och galopperade på Tonic och Theo. Resten av hästarna trimmade vi på banan. Jag fick äran att rida på en av våra inridningshästar idag också;)) Lilla Laura som är jätte spänd och hatar att bli sadlad... Men det gick bra och vi travade runt i ridhuset.
På kvällen kom familjen Arvidsson och familjen Engström på besök. Självklart hade dom alla sina barn med sig. Vi hade en jätte trevlig kväll och vi hann såklart att kolla in "Bonde söker fru". Pär-Ola Nyström var ju med... säger bara Moahahahaha!!!!

På lördagen var det dags för Malin Bengtssons möhippa!!!

Vi hade en himla rolig förmiddag. Kidnappade henne 08.30 och bjöd på frukost. Hon fick en snygg "bonne-outfit" och en lista på saker hon skulle packa ner i sin dramatenväska.
Sen bar det iväg till saxtorpsskogen där vi först körde fyrhjuling:) Så himla roligt! Jag var skitsnabb men hoppade över några slalompinnar varje varv så jag fick massa tidstillägg. Trodde jag var smart....
Sen hade vi femkamp. Vi delade in oss i två lag, dom långa mot dom korta. Det blev en ganska jämn uppgörelse som vi korta tillslut vann;) Wiieehoo!!!
Vi åt grillade hamburgare och drack vin. Malin fick göra någon klurig lek och snapsa typ hela tiden;)
Sen gav jag och några till upp och övriga möhippegänget fortsatte till Malmö för fler aktiviteter.
Själv åkte jag hem och fixade till mig för kvällens happening;) Göran blev pensionär och det skulle firas. (Undra om det kommer märkas på gården att han är pensionär nu??? Knappast tror jag;) Mina föräldrar kom till Wilmas förtjusning. Presenter fick hon också:) Vi fick också presenter, 4 flaskor champagne:) Det gillade vi. Hoppas vi får anledning att öppna dom i sommar!
Sen var det fest på Nybo hela kvällen. Massa god mat som vanligt!

Idag söndag började vi dagen med frukost på Nybo och sen släppte vi ut alla fölen i beteshagen igen (dom hade fått bo inne på natten eftersom det åskade och regnade). Min mamma kunde passa på att kolla in alla små godingarna.
Efter det åkte vi till Skånes djurpark för en heldag. Wilma älskade det. Eller det gjorde vi nog allihop. Himla bra förslag av Fredrik:)
Vi kollade in alla vackra djuren, grillade korv, åt glass, Wilma fick rida ponny och vi klappade massa söta små lamm, kaniner, marsvin mm mm mm.
Älgbebisarna var nog ändå dom sötaste:) Dom hade fötts i tisdags så dom var inte särskilt gamla. Tvillingar var dom också. Dom var så nära så vi nästan kunde klappa dom.
Wilma fick rida ponny. Nu tror väl alla att hon rider hemma jämt, men nej! Hon får typ aldrig rida hemma stackarn. Vi har för vilda hästar tycker Fredrik. Hon tyckte det var super kul att åka runt på lilla ponnyn i alla fall:)
Mattias, Elisabet och Elvira kom också dit så Wilma och Elvira kunde leka massa i lekparken och sen åt vi glass i stora lass...
Wilma och Elvira kör grävskopa!
Det är lättare om man hjälps åt;)

Nu ska vi kolla hockey-VM finalen. Himla spännande:)

I morgon ska vi besiktiga Candice som är såld. Håll tummarna! Vi ska även tävla tisdag, torsdag och lördag i veckan som kommer. Massa unghästkval är det ju nu:)
Sen har Fredrik lovat Wilma att hon ska få en ponny i veckan om han hinner hämta den. Han heter Lucas och är världens snällaste (hoppas vi)!
Tack och Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar