Maxine

söndag 24 april 2011

Söndag 24/4-2011

God kväll!
Har precis kommit hem från fina tävlingar i Henriksdal och träning ger färdighet;)

Måndagen var helt fullspeckad. Först flyttade Fredrik, Anna och Lisa ut alla hinderna till gräsbanan. Fia och Emma T åkte och hämtade Dahlia som har bott hemma hos min kompis några månader.
Jag red mina 5 hästar på förmiddagen. Det är så himla skönt nu när det är så fint väder så man kan rida ute. Alla unghästarna behöver verkligen komma ut.
Fredrik och Fia verkade en massa småhästar som ska ut på bete nästa vecka. Dom passade på att avmaska dom också när dom ändå var i farten;)
Efter lunch åkte jag och besiktigade bilen, sen hämtade jag Wilma och så åkte vi hem och rensade rabatterna.
På eftermiddagen drog Fia och Emma av skorna på Donatella och sen släppte vi ut henne, Dahlia, Alice och Bionic i en gräshage. Kiropraktorn var också där på eftermiddagen och knycklade till Ronda och Flying Girl.
På kvällen hade jag en hopplektion.

På tisdagen fick Fredrik ett sånt där galet ryck som han kan få ibland. Nu ska det jäkla i mig tränas för utomhussässongen... Haha! 6st hästar sadlade vi ut samtidigt och så red vi upp till gräsbanan för att hoppa världens läskigaste bana. Till råga på allt hade Fia fodrat alla hästarna med popcorn så dom var helt galna. Mest popcorn hade nog Gloria och Zincana ätit. Hihi! Jag och Fredrik hoppade hästarna och tjejerna hjälpte oss att rida fram dom. Det gick riktigt bra faktiskt. Vi hoppade stor vattengrav. Kombination med svart vattenmatta under. Ett räcke med röd flaxande pressenning, grindar, tunnor, mur, grav, bank och pulvermangrav. Ganska rädda var dom ju i och för sig i början men alla hästarna hoppade alla hinderna:)
Tequila fick åka till veterinären och kolla sig. Hon ville ju inte alls hoppa i helgen och Fredrik tyckte det kändes som hon hade ont i ryggen. Mycket riktigt hade hon en pålagring i ländryggen. Stackars Tequila som är så fin:( Men nu får hon bli avelssto och få massa fina föl istället. Vi ska nog betäcka henne med Careful igen för Tonic är så himla fin.
På eftermiddagen åkte jag och Fredrik och storhandlade för vi skulle ju ha gäster på torsdagen. Oj oj oj vad vi handlade. Nästan två kundvagnar. På kvällen rullade jag och Wilma köttbullar. Massa köttbullar!!

På onsdagen red jag hela förmiddagen. Tonic, Duette och Canel (tre små 4åringar) fick hoppa dom läskiga hinderna idag. Dom var jätte jätte duktig! Dom hoppade allt utom torrgraven, pulvermangraven och stora vattengraven.
Efter lunch kom det kunder på Mimosa. Fredrik visade henne för jag var tvungen att hämta Wilma på dagis. Men det hade gått jätte bra och dom kommer tillbaka på måndag igen.
När jag hämtade Wilma på dagis hade hon påskpysslat och gjort en påskkyckling. Jätte fin var den! Hon hade sått en kruka med gräs också som vi satte små kycklingar i.
På kvällen kom en föredetta elev (Johanna) och provade Nox. Hon red honom jätte fint. Hoppas hon vill ha honom. Han förtjänar ett bra hem:)
Efter det bakade jag två kycklingpajer. Den ena glömde jag i ugnen. Rackarns också... Men den blev ganska god ändå.

Idag var det SKÄR-torsdag så då passade vi på att kastrera våra småhingstar. Tomisch, Timothy, Tampas och Monsun sparar vi som hingstar ett år till för att se hur dom utvecklas. Dom ser verkligen lovande ut:)
Jag red som vanligt på förmiddagen. Idag passade jag på att hoppa Ronda lite på dom äckliga hinderna. Hon var jätte fin att rida idag. Gjorde nog nytta med kiropraktorn. Hon hoppade också alla hinderna. Tyckte bara den ena grinden var lite läskig.
Efter lunch hämtade jag Wilma och så åkte vi och handlade några saker som vi hade glömt. Sen fixade vi färdigt inför vår påskfest på kvällen. Självklart hade vi tema påsk och nästan alla som kom var utklädda till kycklingar, påskkärringar och tuppar;)
Det blev en jätte rolig kväll med trevliga människor.

På fredagen gick jag upp klockan 06.00 för att hinna rida för vi hade bara barnvakt fram till klockan 10.00. Fia hjälpte mig så jag hann att rida fem hästar. Vad skulle man göra utan henne???
Vid lunch åkte jag, Fredrik och Wilma till Skyrup och visade en häst.
På eftermiddagen städade jag och Wilma lastbilen och sen tog vi det lite lugnt och bara lekte i sandlådan och gungade. Det tyckte Wilmis var mysigt.

Lördag och söndag har vi tävlat i Henriksdal. Super fina tävlingar. Fredrik red 11 hästar och jag red min fina Maxine:) Hästarna gick mycket bättre denna helgen. Jag fick en jätte fin runda i 130 på lördagen men hade två små onödiga nedslag. På söndagen fick jag åter igen en jätte fin runda i 130 men idag låg alla bommarna kvar och vi kom på 8e plats. Det var roligt eftersom det har gått lite sådär dom två senaste tävlingarna. Maxan kändes som vanligt igen:)
Fredrik slog till och vann 130 klassen med fina Conny. Tellus debuterade 130 och hoppade en fantastiskt fin felfri runda. Tornado hoppade felfritt i 120 och skulle också ha debuterat 130 men han hade trampat sig i karlleden och hade lite ont av det så han fick vila.
I 140 idag red Fredrik Notchino och Panthalassa. Notchino rev hinder nr 1 annars hoppade han så fantastiskt fint så det var lite retligt. Men han fick i alla fall en placering. Panthalassa hade två nedslag. Hon såg lite nonchalant ut. Hoppade jätte fint på alla andra hinder liksom;)
Nej,nu är jag bamse-trött och vill duscha. I morgon kommer det massa kunder och två nya hästar. Mina föräldrar kommer också på besök. Ska bli himla mysigt:)
Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar