Maxine

söndag 10 april 2011

Söndag 10/4-2011

Och där var ännu en vecka till ända...
Jädrans vad tiden går snabbt! Förkyld som bara den har jag varit hela veckan och idag är första dagen jag inte har huvudvärk. Jag vet att jag gnäller men jag är tok-trött på att vara sjuk nu. Dessa dagis-bassilusker alltså!

Men jag har i alla fall kunnat rida hela veckan. Ronda som var arg som ett bi på tävlingen förra helgen har gått helt fantastiskt bra hela veckan. Igår på tävlingen var hon också mycket bättre. Hon hade 4 fel i 1m klassen och sen i 110 (debuten) rev hon första hindret och sen gick hon superbra till sista hindret där hon plötsligt tvärstannade och slängde upp huvudet och träffade mig under ögat. Jag såg stjärnor och planeter en stund och tårarna sprutade. Var tvungen att stå still en stund innan jag kunde hoppa om hindret. Det blev en jädrans massa tidsfel... hehe!
Zincana har också varit jätte duktig hela veckan, var felfri i 1m igår och debuterade 110 med 2 nedslag. Helt klart godkänt resultat.
Flingan tävlade jag idag och hon rev två hinder i 110 klassen. Men sen i debuten i 120 hoppade hon super fint. Rev bara insprånget i kombinationen. Jätte duktiga Flingan:) Det kändes lätt med 120 och det är ju alltid skönt;)
Maxine, Calista och Tonic har jag trimmat på där hemma. Tonic börja kännas klar för tävling nu. Så om ca 3v gör vi debut. Se upp där ute;)))

Vi har haft kunder på Flying Girl, Nox och en ny häst som heter Tikka.
3års hingsten Tamaguchi (e.Tornesch-Padinus) gjorde sitt 3års test i fredags. Han var tröttare än tröttast men kämpade på. Nu har han fått åka hem till sin ägare och ska vila sig.

Världens bästa mamma och världens bästa Lotte har fyllt år i veckan! Grattis på er!
Så idag bestämde jag och Fredrik oss för att åka hem och gratta min mamma. Jag minns knappt när jag var hemma senast. Alldeses för länge sen! Vi fick den bästa maten av pappa och våfflor med glass till efterrätt. Gissa vem som blev glad när hon fick glass??? WILMA!!!

Lite bilder från i  morse!
                                           Lastbilen är packad och klar!

                                           Tikka (e.Guido-Everest) är redo för tävling! Även till salu!

                                           Fia gör Nox (Non Stop R-Little Boy) klar för att åka!
                                           Även han är här på försäljning!

Fredrik lastar på Vanity (e.Carambo-Carpaccio).

Nu ska jag hoppa i sängen! En ny vecka väntar. En ny praktikant har kommit. Hon heter Emma Thörn och har gått på Plönninge innan. Nu läser hon unghästutbildningen på Flyinge. Ska bli jätte roligt att hon kommer. I morgon kommer det kunder på Flying Girl igen. Håll tummarna:)
Nästa helg tävlar vi i Skyrup.
Vi ses om en vecka:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar