Maxine

söndag 20 mars 2011

Söndag 20/3-2011

Teneriffa here we come!!!!!!
Packar packar packar! Äntligen ska vi på semester. Har längtat sååååå mycket!
På tisdag åker vi så nästa söndag tar jag ledigt;)

I måndags fick hästarna som hade tävlat i helgen vila. Det var dom värda. Framförallt  Tellus!! Nu får han vara kung i stallet:)
Men det finns ju en hel drös med andra hästar som behövde ridas.
Ronda, Zincana, Kelly och Tonic red jag. Ronda red jag ut en runda. Hon var jätte pigg och jätte tittig. Skönt att man kan börja rida ut ordentligt nu.
Det kom en ny häst. Flying Girl heter hon e.Cagliostro-Furioso. Den ska vara här på utbildning och tävling.
På kvällen hade först Fredrik lektion och sen jag.

På tisdagen hände det som ingen trodde kunde hända. Det var nog sjukt många år sen det hände sist. Fredrik flög av! Ja ni läste rätt! Han flög av!!!! I vanliga fall måste hästarna typ gå omkull för att Fredriks ska få markkänning men nu blev det en luftfärd. Han slog sig som tur var inte utan landade på fötterna. En liten gangster 3-åring var den skyldige. April april heter han och är hingst e.Cellestino-Cattaro. Stackars Fredrik;)
Jag hoppade lite studs med alla mina hästar idag utom Maxan som bara blev trimmad.
På eftermiddagen åkte jag till Nova Lund med Wilma och träffade bästa Louise. Jag var tvungen att shoppa lite saker till semestern. Vi hade en jätte mysig eftermiddag/kväll.
På natten blev Wilma magsjuk. Det var bara att stiga upp och börja duscha, tvätta och skura golv. Stackars lilla tjej!

Så på onsdagen blev det inget dagis för Wilma och tydligen inte på torsdagen heller för man var tvungen att vara hemma i 48h efter att man varit magsjuk. Ingen annan ville heller passa Wilma (Jäkligt Konstigt;) hihi! Jag blev tvungen att vara hemma. Fick passa på att tvätta, stryka och börja packa. Fredrik kom hem på lunchen och då fick jag springa upp till stallet och rida två hästar. Fredrik hade massor att göra så han hann inte vara hemma längre. Tre stycken hästägare skulle komma och titta på sina hästar och Fias inridningshingstar skulle åka hem.
På kvällen hade jag hoppträning med två grupper och det var ju skönt för då kom jag ut lite till.

På torsdagen var Wilmis helt frisk igen och Ingrid passade henne på eftermiddagen så jag kunde rida. Vad skulle man göra utan henne???
På natten hade det hänt något jätte tråkigt. Almondie hade kastat sitt föl:( Jätte tråkigt. Ett litet sto-föl. Nu blir det bara fyra föl i år...
Det hände en rolig sak idag också. Vi fick ett nytt avelssto. Hon heter Donatella och är e.Cardento-Quidam de Revel. Malin Baryard har tävlat henne lite och har även en avkomma till henne som heter Undicci. Det ska bli jätte roligt att få använda henne i aveln:)
Jag hann i alla fall att rida 6 stycken hästar idag. Puh, vad jobbigt! Det är jag inte riktigt van vid. Jag provade en häst som vi har här på försäljning. Han heter Nox och är e.Non Stop R. Jag vill ju ha en häst till att tävla på men han var nog för stor för mig. Jag hoppade alla mina hästar idag och det var jätte roligt:))) Hoppa är ju det bästa som finns... Tonic var en stjärna!
På kvällen kom det kunder och tittade på Conny. Fredrik fick ta hand om dom och jag och Wilma var hemma och fixade lite.

På fredagen fick Wilma gå till dagis igen och hon fick vara där en timme längre idag. Jag hade massor att göra. Det kom en hel klass från Plönninge på studiebesök igen. Vi fikade och hade rundvandring. Det tog nästan hela förmiddagen så jag hann bara rida en häst innan lunch och sen fick jag rida 3st efter lunch. Tur att jag fick en timme extra på dagis idag: Men det är kul när det kommer folk från Plönninge:)
På kvällen fick Fredrik bygga bana i Dagstorp eftersom vi skulle tävla där hela helgen. Alla hemmaryttare måste hjälpa till om man ska vara med och tävla. Jag fick dispens för vi hade ingen barnvakt så jag fick bygga om banan på lördagkvällen istället.

På lördagen var det Ridsportallsvenskan. Fredrik red i Dagstorps Elit-lag. Dom hade värsta super laget tycker jag. Isabell Bengtsson, Ellinor Bellander, Sofie Andersson och Fredrik. Dom var snabbast i omhoppningen men tyvärr hade både Isabell och Sofie fyra fel. Attans också!!
Jag hoppade bara Maxan i 130 på eftermiddagen. Det gick så jäkla bra:) Vi slog till och vann!! Wiieehoo! Shit i gatan vad glad jag blev:) Har inte vunnit på två år tror jag så det var jäklans på tiden. Det var extra roligt att min Pappa och Mamma var och tittade. Eller mamma är ju ofta och tittar men min pappa är sällan med så det var roligt att vinna nu:)
Fredrik kom 3a på Conny. Han hoppade Tequila, Caudillo och Athina också men dom hade nåt nedslag var.
Vi gick ut och åt på kvällen med mina föräldrar och det var jätte mysigt. Tyvärr jätte äcklig mat men det var mysigt att umgås med min familj lite:)
Vi hade ju kunder på morgonen också. Det höll jag på att glömma bort. Dom tittade på Kelly och Duette. Jag hann inte vara med men Duette hade varit jätte duktig och hoppat högt:)

Idag söndag var det tävling igen. Jag bestämde mig igår för att stjäla tillbaka Flingan och hoppa henne i en klass. Har inte ridit henne på jätte länge så jag fick hoppa ett par skutt med henne hemma på förmiddagen. Jag hann med att rida Ronda, Zincana och Tonic också.
Vi hann med att äta lite lunch innan vi åkte ner till tävlingen (himla najs att ha tävllingen runt hörnet tycker jag).
Fredrik red 6st hästar, jag red Flingan och Anna och Lisa red sina egna hästar.
Flingan bockade ca 20min när jag red fram. Man blir ordentligt omskakad i hela kroppen. Men sen gick det jätte bra och vi var felfria:) Hon hoppar ju så fint när hon slappnar av och galopperar normalt;) Hon kan nog hoppa 120 snart.
Sen gick jag och Wilma hem och stekte Pangkakor. Jo, det heter Pangkakor så det så;)
Nu har vi packat lite till och sitter här och försöker planera lite för veckan.

I morgon ska jag rida hela förmiddagen. Sen ska jag och Wilmis åka och fixa det sista inför resan.
På kvällen kommer det kunder på Canel och Quentendro och jag ska ha lektioner. Sen är det tisdag och klockan 07.00 lyfter vårat plan mot Teneriffa:)))
Ha det underbart gott folk för det tänker jag ha! Kanke kommer lite bilder från semestern. Vi får väl se vi får väl se!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar