Maxine

söndag 13 mars 2011

Söndag 13/3-2011

Nu är det söndag igen och jag är tillbaks;)
Fast jag har ju fuskat lite denna veckan och lagt ut lite bilder:)
Jag sitter här och lägger ut film på youtube från helgen och lite bilder som jag tagit. Tänkte lägga ut dom här sen. Får se om det blir idag eller en annan dag i veckan;)

I måndags var lilla Wilma fortfarande sjuk så hon fick vara hos farmor på förmiddagen för jag skulle till hudläkaren. "Jag ville ta bort lite leverfläckar" sa jag. "För jag tycker dom är fula och äckliga"!!! Läkaren Vera tittade väldigt konstigt på mig och sa att så kan minsann inte bara göra... Jäkla skit! Det var bara en hon ville ta bort och typ 7 som jag ville ta bort... Ja ja! Jag får väl leva med dom då.
Efter lunch var Fredrik hemma och myste med Wilma så jag kunde rida mina hästar.
På kvällen hade både jag och Fredrik träningar.

På tisdagen hoppade vi alla hästarna. Fredrik hade byggt västa superbanan som alla hästarna skulle hoppa... oavsett ålder;) Haha! Duktiga var dom allihop:) Dom små 4-åringarna fick hoppa vatten och kombination.
Wilma var äntligen frisk igen och kunde gå till dagis. Nu tycker hon det är jätte kul att vara där och det är så himla skönt.
På kvällen blev det bio med Louise och Fia. Min Låtsas Fru såg vi! Himla rolig;))) Självklart åt vi massa godis och Fia hetsåt popcorn och kastade på dom andra i salongen;) Haha! Eller va det verkligen Fia??? Hmm!

Onsdagen var en stor dag;) Jag provred min dressyrhäst Don P! Oj, vad stor han var och vad liten jag kände mig;) Men det gick fint. Vi tuffade runt i alla gångarter. Men Fredrik får nog fortsätta rida honom tills han är såld. Han är lite längre än jag ändå!
Jag red alla mina andra hästar också på förmiddagen. Zincana är fortfarande mer vild än tam och jag bara längtar tills skrittmaskinen fungerar igen så hon kan rastas ordentligt varje dag. Hon blir liksom lugnare av att gå där. Det hjälper inte med hage för hon fattar inte att hon ska rasta sig där.

På torsdagen blev det studsträning med alla hästarna som skulle tävla i helgen och då fick liksom alla andra också hänga på den övningen. Hihi! Men det gick fint. Eller förresten Zincana gick ju sådär. Hon är så himla svår att rida. Hoppar nog bäst i hela stallet men vad hjälper det när man inte har kontroll... Men det är bara att träna på. Nån gång blir det förhoppningsvis bättre;)
Fredrik passade på att åka och klippa sig (himla snygg blev han;). Sen fick han hämta Wilma på dagis.
På eftermiddagen kom Calistas ägare Ulrica och hälsade på och hon hade med sig Lotta som jag inte har träffat på flera år tror jag. Det var jätte roligt att prata med dom lite:)
Sen var jag och Wilma tvugna att åka och shoppa lite till semestern. Stackars barnet her ju inga sommarkläder som passar kom jag på. Oj vilka söta kläder jag köpte och söta sandaler... Åh, allt är så gulligt och jag skulle kunna handla hur mycket som hellst men då hade jag nog fått sova på gatan för Fredrik;) Haha!

Äntligen fredag och SM-tävlingarna i Helsingborg började (eller dom började egentligen på torsdagen men då var ju inte vi där så det räknas ju inte;)! Jag hoppade Maxine i 130 och 135. Hon var jätte pigg i första klassen och vi fick ett nedslag. I nästa klass hoppade hon jätte fint och det kändes väldigt bra. Vi fick ett lite retligt nedslag och sen plötsligt stannade hon på sista hindret. Den var jag inte med på... Hon fick nog syn på ett spöke tror jag för hon brukar inte göra så. Men jag var nöjd och glad. Fick en bra känsla liksom. Det var nog för att jag hade nya benskydd och ny mössa till hästen:) Hihi! Fredrik red Tequila, Caudillo och Conny. Han hade några nollrundor och några med ett nedslag. Han var nog rätt nöjd tror jag. På kvällen (natten) red han Pantis i en 145 klass och var placerad och Tellus gick 6-års klassen och var felfri. Jag orkade inte vara kvar så länge så jag fick följa allt hemifrån. Equipe är fantastiskt!!!

På lördagen var vi hemma och red på förmiddagen. Jag hann med fyra hästar. Sen kommer Fia med ett par helt nya Ariat-skor som hon hade köpt i Belgien i en aningen lite liten storlek för henne. Yes! Dom passade mig perfekt:) Så då investerade jag i ett par nya skor också. Jäkla vad jag har shoppat denna veckan. Nu får det nog vara nog;)
Sen var det lunch och vi åt alla tillsammans inne hos Ingrid och Göran. När Wilma började tappa mat på golvet började vi undra vart Betty var? Ingen hade sett henne på jätte länge och jag blev lite orolig. Vart tusan har hon nu tagit vägen. Hon som aldrig rymmer! Hmm! Jag gick hem och kollade om hon var där och då ringer Fredrik. Han hade kommit på att hon hade åkt med honom i lastbilen när han skulle tanka och sen glömde han bort henne där. Tur att hon älskar att vara i lastbilen;)
På eftermiddagen red Fredrik SM-kvalet på Panthalassa. Han fick en jämn och fin runda men Pantis kom inte riktigt upp med framdelen så det blev fyra nedslag. Jahaja, det var ju lite tråkigt men det är svårt.
På kvällen gick Tellus andra kvalet till 6-årsklassen. Nu var det 125 och han var felfri igen! Yes, nu är han i final:) Jag fick återigen följa det hemifrån för Wilma orkade ju inte vara kvar så länge.

Söndagkväll och jag sitter här hemma och följer 6-års finalen från Helsingborg. Och yiiiippppiiiieeee!!!!! Tellus hoppade precis felfritt i grunden. Idag är det ju 130 och det har han bara hoppat en gång innan och det var i VM-finalen i Zangersheide. Tur att dom lägger ut filmer på Equipe så jag kan se:)
Själv red jag en 135 i morse och det gick så himla bra. Maxan hoppade strålande och vi var felfria och fick en 14e placering:) Jag blev jätte glad!
Fredrik hade också felfria rundor med två hästar och ett nedslag med en häst. Så det var en bra start  på dagen:) Jag stannade kvar i Helsingborg och tittade på finalerna. Tjejerna dominerade:) Fast jag hejade ju på Niklas Arvidsson i finalen. Tyckte han kunde vinna en bil så jag och Jenny kunde åka och shoppa i den;) Hihi! Lättare sagt än gjort!
Min mamma var på plats hela dagen och det var jätte roligt. Wilma fick träffa mormor och jag fick träffa mamma:) Helt toppen!
Nu sitter jag här och äter glass, kollar solsidan och kollar Equipe-resultat. Väntar med spänning på omhoppningen:)

Ha det gott! Snart kommer det film och bilder:) Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar