Maxine

tisdag 14 september 2010

Tisdag 14/9-10

Bestämde mig för att denna dag får bli min första bloggdag! Har precis varit och ridit 3st hästar. Igentligen är jag ju mammaledig men 3-4 hästar brukar jag hinna med att rida om dagarna. Som tur är bor ju svärföräldrarna på gården och dom passar mer än gärna lilla Wilma när jag är ridsugen.
Just nu har jag 3st hästar jag rider. Min stjärna Maxine som är överst på bilden. Ett 8 årigt sto e.Cardento-Billion**. Hon har placering i 145 hoppning. Jag köpte henne när hon va 4år och har ridit henne i både Scandinavian Open o Breeders som 5-o 6åring. Sen har jag ett 5årigt sto som vi köpte i maj. Hon är e.For Feeling-Lombard. Hon har haft föl förra året så hon får tävla som 4åring i år. Den tredje hästen jag har är ett 4årigt dressyrsto e.DonRomantic som jag har på utbildning och försäljning. Imorgon får jag ytterligare en häst  på försäljning. Ett 7årigt sto e.Capuccino. Ska bli roligt för jag vet att det är en jätte fin häst.

För övrigt har vi fullt upp med planering inför unghäst-VM som börjar nästa vecka. Hästarna åker på måndag och beräknas va framme under tisdagen. Tävlingarna, som går på Zangersheide stuteri i Belgien, börjar på torsdag. Fredrik (min sambo) har 3st hästar med sig. 2st är egna uppfödningar. Båda är 5år e.Tornesch-Cardento och båda deras mammor gick unghäst-VM för 2år sedan. Den tredje hästen är en 7årig hingst e.Capuccino. Han har redan segrar i svår hoppning. Jag lovar att följa upp med bilder och film därifrån. Jag och Wilma åker ner på onsdagen så kan vi vara hemma o rida lite längre.

Nu ska jag försöka hinna med att plugga lite lastbilsteori. Försöker hinna med att ta lastbilskörkort också. Varför ta det lugnt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar